Egyedi ajándékötletek tárháza

Mia Design

A FILMTÖRTÉNELEM 10 LEGIKONIKUSABB ÉKSZERE

1.rész

2016. november 29. - Mia Design


10. A HERCEGNŐ / THE DUCHESS


b1.pngA hercegnő, egy a 18. században, játszódó történelmi dráma, amely egy csodálatos nő, Georgiana Spencer életét dolgozza fel. Keira Knightley játéka mellett számomra igazán a ruhakölteményei, és az ékszerei is megnyerőek voltak: a sok kis apró, finom, nőies ékszer, nyakpántok, és brossok, fülbevalók. Imádom az ékszerek leplezetlen nőiességét, finomságát.
Minden ékszer a visszafogott, szerény nőiességet tükrözi: a tört fehér selyem nyakpántok, a puha bársony szalagok, és brossok mind mind erre utalnak.
Romantikus, visszafogott, és kifinomult, mindazonáltal néha már-már túlzásba hajló. Nem félnek a csupa hajtogatott, és több textíliából összedolgozott nyakpántoktól, amelyeket a végén sokszor megkoronáznak a tisztaság szimbólumával: a gyöngy  szerepeltetésével is. A gyöngy ez esetben utal a főszereplő karakterére is, aki tiszta, és nemes, kifinomult, intelligens személyiség, akit magvas gondolatok foglalkoztatnak, mint a politika, a tudomány, és a társadalom jobbá tétele, egy olyan korban, ahol a női princípium a gyermekszülés és nevelés volt.

ékszerékszerékszer

 

 

 

 

 


9. A GYŰRŰK URA/ LORD OF THE RINGS

ékszer

 A Gyűrűk Ura filmekből 2 karaktert utáltam a legjobban: az első nagyon egyértelmű, ugyanis sokak által gyűlölt szereplőről van szó, vagyis Gollam-ról.
A nekem legunszimpatikusabb karakter őmellette Arwen volt, aki mintha a fél történeten keresztül össze-vissza vágtatna a lassított snittekkel tarkított felvételeken a csodaszép paripáján, miközben azon szenved, hogy a szíve szavát, vagy édesapja óhaját kövesse.
Ennek ellenére nagyon kedvelem a filmes ékszereit, hiszen ki ne akart volna egy Arwenes nyakláncot amikor nagyban játszották a filmet a mozikban?! 
Csupa finom ívekből álló hajlatok jellemzik Arwen ékszereit, amelyek egytől-egyig csillagfényű ezüstben játszanak. Szinte hihetetlen finomság jellemzi őket, könnyedség, és légiesség, mint Arwen tündeségét: földöntúlian elegánsak, telítve szimbolikával, és rejtéllyel. Úgy nőiesek ezek az ékszerek, hogy nem tolakodóak, mindeközben tökéletesen jelképezik a természet legszebb eseményeit: az újjászületést, a tavaszt, a virágbaborulást, megannyi mindannyiunk által szeretett  pozitív eseményt. Egyetlen mondat erejéig érdemes azt kiemelni, hogy ezek a ékszerek mennyire harmonizáltak Arwen karakterével: a bal első képen pl. a gubójából kibontakozó lepke ideillően szimbolizálja a tünde lassan önmagára ébredését, aki kireppen a családja fészkéből -és elvárásaiból-, hogy a saját álmait követhesse, bármennyi időre szóljon is az.

 ékszerékszerékszer

 

 

 

 


8. MOULIN ROUGE

ékszerA Moulin  Rouge a századforuló idején játszódik az oly sok művészeti fordulópont előtt álló Párizsban. Ezen belül pedig a kor nagy művészi, így a Toulouse Lautrec által is mélyen szeretetett Montmartre körzetben, ahol a film nevével azonos Moulin Rouge nevezetű mulató is áll.
A filmről röviden annyit, hogy egy modern tragikomikus szerelmi történet, ahol a vidékről érkezett naív, de hihetetlenül ösztökélt fiatal író Christian beleszeret a  környék legszebb, legcsinosabb, legérzékibb prostituáltjába: Satine-be. Nicole Kidman az egyik legjob formáját hozza a szerepben: hol cserfes, hol hihetetlenül érzéki, de mindvégig hihetetlenül melankólikus, érett, és szánnivalóan reménykedő.
Satine-t végül utol éri a korábban annyira áhított gazdag férfi szerelme, aki busás ajándékokkal halmozza el: többek közt azzal az ékszerrel amely a filmtörténetben a legdrágább címet birtokolja, ugyanis soha ennyi pénzt nem költöttek még el egyetlen ékszerre sem amely csak pár filmkocka erejéig tűnik fel a filmvásznon. Nicole Kidman csodás, a misztikus arab világ ihlette fejdíszekben, és egyéb kiegészítőkben tűnik fel a filmben, amely hihetetlenül színessé, és lenyűgöző teszi a film látványvilágát.De igazából Satine nemes, és büszke jelleme miatt lett számomra ez a film ikonikus, aki felfedezte, hogy nagyobb kincs egy hozzá végsőkig hű férfi szerelme, mint bármely értéktárgy, amit a számára rövidre szabott élet adhat.

 ékszermr1_1.jpgékszer

 

 

 

 


 7. MARIE ANTOINETTE

ékszerA film 2006-ban készült Sofia Coppola rendezésében.Számomra ez a történelmi korszak kifejezetten fontos, és sok könyvet is olvastam Marie Antoinettről, és a francia forradalomról, így aggódtam a történelmi hűség miatt. Abszolút pozitív csalódással találkoztam ennek a filmnek a képében, amely azonban elég egysíkúan ábrázolta a fiatalon külföldre férjhez adott hercegnő életét. Antionette a történelmi kötetek szerint is a házassága hosszú távú beteljesületlensége, és intellektuális érdektelensége miatt a szerencsejátékban, és a költekezésben lelte meg a vigaszát ami miatt rengetegen nehezteltek rá.
A filmben Antoinette csodás nyakékeket, és fülbevalókat visel, hatalmas színes tollakat, és óriásira tornyozott hajkölteményeket, amelyekbe kenderkócból, és drótvázból álló külön tartószerkezeteket kellett beépíteni, hogy ne roppanjanak össze a saját súlyuk alatt. A korabeli hölgyek haját többnyire a fejtetőre erősített lószőrre fésülték rá, és erre rögzítették a ma már lehetetlennek tűnő kompozíciókat: árbócos hajókat, teljes életjeleneteket pásztorok életéből, vagy éppen ketrecekbe zárt élő madarakat. Ezek a hajköltemények rosszabbak voltak, mint a gésák viaszolt haja, ugyanis olyan drágán dolgoztak a fodrászok, hogy egyes nők csak havonta egyszer engedhették meg maguknak a fodrászhoz menetelt. Jah, hogy nem lehetett tisztán tartani, és ezért tetvesek lettek? Nos, ez is egyike volt azoknak a divathóbortoknak, amikért bármit megtettek a művelői. 

ékszer

ékszerékszer 

 

 

 

 


  6. STAR WARS 

ékszerImádom a Star Warst. Gyermekkorom egyik legmeghatározóbb filmes élménye volt a 4-5-6. résszel való találkozás, amit bár nem követett az 1-2-3. rész, de megtanultam ezeket a részeket is értékelni.
Példának okáért egyszerűen lenyűgözőnek találtam Padmé Amidala csodás kosztümjeit, és hihetetlen kreativitásról számot tevő ékszereit. Sokszor nem is beszélhetek itt kosztümről-vagy ékszerről, mert a kettő szerves része egymásnak, sokszor összefolynak, és egymástól megkülönbözhetetlenné válnak.
Számomra mégis a fiatal Padmé vörös kosztümje volt a legmeghatározóbb élmény az új trilógiával kapcsolatosan. Padmé sose volt számomra bátrabb, lenyűgözőbb, és élénkebb, mint ebben a részben. Padme Amidala 11(!) kosztümben pompázott csak az első részben, ezek szinte mindegyikéhez társult valamilyen kiegészítő. Vörös koronázási ruhájához egy feltűnő vörös ékkövet visel a homloka közepén, melyet arany keret ölel körül-a történet szerint ezt az ékkövet a szülőbolygóján bányászták, és öröklődött az uralkodói generációk között. 
Padmé mindig különleges kosztümöket visel, amelyek alakjukban, anyagválasztásukban, megoldásaikban szinte mindig meghökkentőek, és ezt követik a kiegészítői is. Az én személyes kedvencem a 3.-ik képen látható fejdísz, ami megoldásaiban részletes, a középső taréj mintha a római kori tiszti sisakokra utalna, amely jelképezi Padmé parancsnoki rangját, és uralkodói hatalmát. Egyszerűen minden imádok ezen a fejdíszen: a textúrák, és a színek keverését, a részletességét, és azt, hogy egyaránt kiemeli, és el is rejti viselője arcvonásait. Csodás!

ékszerékszer

ékszer

 

 

 

 

 


 5. MY FAIR LADY

ékszerKi ne akart volna életében legalább egyszer egy My Fair Lady sztoriban benne lenni? Hiszen olyan az egész sztori akárcsak egy felnőtteknek szóló tündérmese, az elárvult, elhagyatott lányról, aki az érdes, szürke és érdektelen nagyvilágban próbál meg csak a maga erejéből boldogulni. Ő is olyan mint mi mindannyian: álmodozó, és reménnyel teljes, hogy egyszer kiszabadul a ráerőltetett kényelmetlennek tűnő lepkegubóból és végre azt az életet élheti amire született. Ezért is nagy kedvencem a My Fair Lady. Ahogy Eliza, mint egy született nemes hölgy bevonul a bálterembe, csodaszép hattyú nyakán csillogó gyémántokkal megszórt nyakékben, egy igazi ikonikus pillanattá vált a filmtörténelemben. Az Edward korszakbeli Angliában (1901-1910) igencsak divatosak voltak a nyakörv szerű nyakékek, amelyek alapjául a legtöbbször gyémántok, vagy gyöngyök szolgáltak.
És hogy felejthetnék el a csodás kalapokat, és a hihetetlenül nőies magas derekú, szűk ruhacsodákat amik ebben a filmben szerepeltek! Nos igen, ennek a történelmi korszaknak is megvoltak a maga divathóbortjai amelyek a hölgyek "Víg özvegy" elnevezésű széles kalapjaiban csúcsosodtak ki, amiket szalagokkal, művirágokkal, csipkékkel, tollakkal, és a leggazdagabbak részéről-kitömött kolibrikkel ékesítettek. Szépek lehettek ezek a kalapok? A kitömött madártól eltekintve egész biztosan...

ékszer

ékszer

ékszer

 

 

 

 

 


 A cikk folytatódik

A bejegyzés trackback címe:

https://mia-design.blog.hu/api/trackback/id/tr1812007674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Byk001 2016.11.30. 20:44:36

Egy kicsit nyelvtannáciskodok (ha már nem vagyok nagy ékszerrajongó): Nem 4.-5.-6.-ik, hanem 4-5-6., és nem 3.-ik, hanem 3.
A pont a szám után már jelzi azt, hogy sorszámnévről van szó. A 3.-ik kiejtése harmadikik lenne.

Ettől függetlenül érdekes írás.

Mia Design 2016.11.30. 20:45:54

@Byk001: Köszönöm, hogy jelezted, bevallom ebben, és a vesszők használatában szoktam hibákat ejteni. Javítottam is a szöveget, igyekszem majd a jövőben észben tartani :)

Mia Design 2016.11.30. 20:46:28

@FILTOL: Örülök, hogy tetszett, és hogy meg is írtad ezt nekem :)
süti beállítások módosítása